RSS

Nezabúdajme na zákon

13 sep

Ak by nebol zákon, neboli by priestupky. Zákon vlastne vytvoril priestupky. Ak je však zákon dokonalý a prospešný a ľudia ho dodržujú, tak to je všetko dobre. Problém je ak niekto má potrebu sa zviditeľniť a začne porušovať zákon. Vtedy sa snaží ukázať všetkým, ako sa dá obísť zákon. No ak je zákon urobený dobre, tak sa nedá obísť.

Boží zákon a jeho 10 prikázania sú dokonalé. Ak si začneme uvedomovať čo to je za zákon a akú moc má ten zákon, tak zistíme, že svet s týmto zákonom by bol jednoducho dobrý. Avšak večný nepriateľ Boha, Satan, skúša či porušíme Boží zákon a skúša to pravidelne a pri každej príležitosti.

Ako príklad uvediem, len 2 verše, ktoré som si čítal už dávno, je tomu nejaký ten mesiac, ale dohromady som si ich nikdy nedal, až do nedávna, keď mi to len tak prebehlo hlavou.

Ten prví verš bude z 2 knihy Mojžišovej  (Exodus), Kapitoly 20. Zameriame sa na verš 5, no ja sem pridám ešte aj 2 až 4.

“ 2 Ja som Hospodin, tvoj Boh, ktorý som ťa vyviedol z Egypta, z domu otrokov. 3 Nebudeš mať iných bohov okrem mňa! 4 Neurobíš si modlu ani nijakú podobu toho, čo je hore na nebi, dolu na zemi alebo vo vode pod zemou! 5 Nebudeš sa im klaňať ani im slúžiť, lebo ja som Hospodin, tvoj Boh, Boh žiarlivý, ktorý trestá viny otcov na synoch do tretieho i štvrtého pokolenia tých, čo ma nenávidia,”

Nebudeme sa klaňať iným Bohom, je to čo mi utkvelo v pamäti. Toto som už niekde čítal, no nevedel som si na to spomenúť a potom to prišlo.

Keď Ján Krstiteľ, pokrstil Ježiša a do Ježiša vstúpil Duch Svätý, tak ho Duch Svätý vodil 40 dní po púšti. Diabol ho pokúšal a medzi jeho pokúšaním bolo aj toto o čom hovorí Lukáš vo svojom Evanjeliu a 4 Kapitole.

“3 Vtedy mu diabol povedal: Ak si Boží Syn, povedz tomuto kameňu, aby sa stal chlebom. 4 Ježiš mu odpovedal: Je napísané, že človek nebude žiť iba z chleba. 5 Potom ho diabol vyviedol na vysoký vrch, ukázal mu v okamihu všetky kráľovstvá sveta 6 a povedal: Tebe dám všetku túto moc a slávu, lebo patrí mne, a dám ju tomu, komu chcem. 7 Ak sa mi teda pokloníš, to všetko bude tvoje. 8 Ježiš mu odpovedal: Je napísané: Pánovi, svojmu Bohu sa budeš klaňať a len jemu budeš slúžiť.”

Satan pokúšal Ježiša zákonom, ktorý nám dal Boh.

Ja viem je to len maličkosť, avšak je veľa veršov a vecí v Biblií, ktoré sú navzájom prepletené, či to už je v starom, alebo v novom zákone, alebo medzi nimi. No ja som len chcel poukázať na to, že ak človek číta Bibliu a nad ňou aj premýšľa, tak objaví v nej naozaj dosť zaujímavé veci, ktoré človeku vyrazia v určitých prípadoch aj dych.

 
Pridaj komentár

Posted by na 13. septembra 2013 in Veríš?

 

Pridaj komentár