RSS

Naša viera

19 máj

Na začiatok vám ponúkam príjemnu hudbu na tomto odkaze, ktorú môžete počúvať počas čítania tohto článku.

Je to už nejaký čas, čo sa venujem poznávaniu Boha. Mám už za sebou nejaké Bohoslužby, či už u nás v zbore, alebo na internete. Mám už za sebou niekoľko svedectiev, ktoré som okúsil na vlastnej koži, alebo videl na internete, či počul z rozprávania. Pozrel som si už nejaký ten dokument, ktorý je o Bohu. Prečítal som už niekoľko kníh Starého zákona v Biblii. Začal som sa venovať už aj Novému zákonu. Začal som hovoriť svojim známym o Bohu. Napísal som niekoľko málo článkov o Bohu. Natočil a zostrihal som niekoľko Bohoslužieb. Modlím sa, za svoju rodinu a ostatných. Kúpil som si knihy, ktoré sa venujú porozumeniu Boha. Chcem sa ešte pustiť do veľa a veľa nových vecí.

Avšak aj napriek tomu málu čo robím, som si neuvedomil, aká slabá je moja viera. Snažím sa robiť čo najviac, avšak moja viera je slabá. Uvedomil som si to pri počúvaní Nového zákona a jednej Bohoslužbe na www.bratislavacitychurch.sk . Bohoslužba bola venovaná práve tejto tematike. Aká silná je naša viera.

Pri počúvaní nového zákona a jeho prvej knihy, ktorá je Evanjelium podľa Matúša, som si všimol že moja viera, je slabá.

Ako príklad uvediem 3 krátke príklady z Biblie:

Matúš 8 Kapitola, 5 až 13 verš, hovorí ako prišiel stotník za Ježišom a prosil ho, nech uzdraví jeho sluhu. Ježiš chcel prísť k nemu domov, no stotník povedal, že nie je hoden aby Ježiš navštívil jeho dom. Nech len povie slovo a sluha uzdravie. A v 13 verši sa píše: „A stotníkovi Ježiš povedal: Choď a staň sa ti, ako si uveril! I ozdravel mu sluha v tú hodinu.“

Matúš 8 Kapitola, 23 až 27 verš, zase hovorí o tom ako je búrka na mori, učeníci majú strach, tak zobudia Ježiša aby niečo urobil. V 26 verši je napísané: „Odpovedal im: Čo sa strachujete, ľudia malej viery! Nato vstal, pohrozil vetrom a moru i nastalo veľké utíšenie.“

Dobre, tak toto je naozaj veľmi veľká viera, preto dám do tretice jeden a posledný príklad na ktorom najviac pochopíte o čo mi ide.

Matúš 9 Kapitola, 20 až 22 verš, hovorí ako žena trpela 12 rokov na krvotok a chcela sa len dotknúť jeho plášťa, lebo vedela, že on je Boží syn a jej viera bola tak silná, že ju uzdravila, preto Ježiš v 22 verši povedal: „Ježiš sa obrátil, a keď ju videl, riekol: Dúfaj, dcéra, tvoja viera ťa uzdravila. I ozdravela žena v tú hodinu.“

Na týchto troch príkladoch som chcel poukázať silu viery. Ak je naša viera v Boha silná, tak dokážeme všetko. Pretože ak je s nami Boh, tak nie je nič nemožné. Čím väčšia je naša viera, tým viac sme bližšie k Bohu a teda tým bližšie je aj on k nám.

Aj napriek tomu všetkému čo robíme pre to, aby sme boli bližšie k Bohu, tak ako to je v mojom prípade o ktorom som písal na začiatku článku, je to všetko na nič, kým nie je naša (moja) viera v Boha silná a veľká.

Pokiaľ nie je naša viera v Boha silná, tak naše reči a modlitby sú len prázdne slová, pretože neveríme v Boha a teda neveríme, že to on môže pre nás urobiť.

Preto sa vás pýtam: Aká silná je vaša viera?

 
Pridaj komentár

Posted by na 19. máj 2013 in Veríš?

 

Pridaj komentár

 
