RSS

Sme znovuzrodený?

26 dec

Viem, je to dosť zavádzajúci nadpis článku, ale podľa niekoho, alebo podľa niektorých ľudí, sme sa “nepriamo” znovu zrodili. Pretože sme prekonali koniec sveta. Môj článok je trošku po termíne, mal som ho napísať ešte pred príchodom konca sveta, no v podstate ho píšem pred koncom sveta, ale nie pred tým, kto si niekto vymyslel. Zložité na začiatok článku, ja viem, poďme preto celkom na začiatok.

Sme znovuzrodený?

Nie, ale môžeme byť.

Všetko to začalo, keď som dopozeral kázeň na www.cirkevonline.tv, tento posledný štvrtok. Kde Miro Tóth hovoril o pravom význame Vianoc. Nie o Santovi a darčekoch, ale o Ježišovi. Zišiel som z izby dole do kuchyne a pri rozhovore, ktorý začal nevinnou vetou “Dnes bude koniec sveta”, mi hlavou prebehlo niekoľko myšlienok, ktoré ako celok, dali obrovský význam a urobilo sa mi jasno. Chvíľku som stuhol a začal premýšľať nad tým, čo mi prebehlo hlavou. Opäť som sa zasmial, ako vždy keď mi niekto povie dátum, kedy má prísť koniec sveta.

Preto budem dnešný článok venovať vysvetlenie koncu sveta z môjho hľadiska, ako to vidím ja.

Čo to je koniec sveta? Čo sa stane? Prestaneme v jednej sekunde existovať? V sekunde zmizne celá zem? Zmizne celý vesmír? Ako si predstavujú koniec sveta tí, ktorí hovoria presné dátumy?

Ako ich napadla myšlienka konca sveta? Kde sa vzala myšlienka konca sveta? Prečo by vlastne mal prísť koniec sveta? Ako ich vôbec napadol dátum konca sveta?

V jednej jedinej sekunde som dostal odpoveď na všetky tieto otázky. Myšlienky, ktoré mi vtedy prebehli hlavou, boli odpovede na tieto otázky.

Skúsim to nejako zoradiť a vysvetliť.

Ako niekoho napadla myšlienka konca sveta a kde sa vzala, táto myšlienka? Biblia je podľa mňa, jedna z najstarších kníh sveta a práve v nej nájdeme túto myšlienku. Teda ten niekto, kto vytiahol tu myšlienku, musel Bibliu poznať.

Čo sa stane keď príde koniec sveta? Ako nastane koniec sveta? To presne neviem, pretože som Bibliu ešte neprečítal celú, zatiaľ viem len to čo som pozeral, alebo počul na kázaniach, alebo pri rozhovore s niekým. Avšak v nedeľu ráno, keď som pozeral bohoslužbu na www.bratislavacitychurch.sk, som dostal čiastočnú odpoveď na tieto otázky. Biblia píše čo sa stane pred tým, keď nastane koniec sveta. Sú tam napísane konkrétne veci, ktoré sa budú diať. Mimochodom tie sa už dejú. Avšak pred samotným príchodom konca sveta, bude Ježišova cirkev počuť hlasné trúbenie na znak toho, aby povstala. Povstane však aj druhá strana, čiže v skratke zlo a nakoniec povstane aj konkrétna osoba zla, teda antikrist. Čo sa stane ďalej si prečítajte v Biblii, malo by to byť v knihe Zjavenie Jána a nejaké veci sa dajú nájsť aj v Evanjeliách. Za pomoc pri hľadaní a info, kde sa nachádzajú tieto texty, musím poďakovať Robovi, takže vďaka aj tebe.

Aký je dátum konca sveta? Aj na túto otázku odpovedá Biblia. Nenájdete tam žiadny dátum. Nájdete tam, len to čo bude tomu predchádzať. Teda koniec sveta, môže prísť dnes, zajtra o týždeň, rok, desať rokov….

Položme si opäť tieto isté otázky

  • Ako a kde sa vzala myšlienka konca sveta? Skúste si prelistovať Bibliu, tam nájdete odpoveď
  • Čo sa stane a čo bude tomu predchádzať? Skúste si prelistovať Bibliu, tam nájdete odpoveď
  • Kedy nastane koniec sveta? Keďže strojcom tejto myšlienky je Biblia a tam, nie je uvedený žiadny dátum, tak odpoveď je, To nevie nikto.

O Biblii sme určite počuli všetci, či už si veriaci, alebo nie. O Bohu sme počuli rovnako všetci, či už si veriaci, alebo nie. Avšak ten, kto verí v Boha pozná odpovede na všetky tieto otázky, už dávno. Preto sa nezaoberá takýmito vecami ohľadom dátumov konca sveta, pretože vie, že koniec sveta príde vtedy, keď to rozhodne Boh. Nie keď to rozhodnem ja, ty, alebo niekto iný. Pretože ja viem, že koniec sveta pramení z Biblie, ja viem, že odpovede dostanem v Biblii a viem, že Boh sa rozhodne vtedy, keď bude pravý čas.

Preto sa pýtam ja teba. Veríš na koniec sveta? Keď veríš na koniec sveta, tak musíš veriť aj v to, čo je napísané v Biblii. Ináč na koniec sveta neveríš.

Keď sa začala mediálna kampaň o konci sveta, asi niečo pred mesiacom, dvoma, som mal sto chuti sa postaviť a opýtať sa ľudí v nákupných centrách, ktorý verili na tieto dátumy, či sú kresťania, či veria v Boha. Pretože, ak by bola ich odpoveď áno, že v Boha veria, tak by som sa ich opýtal, kde v Biblii nájdu dátum, kedy príde koniec sveta.

Preto sa pýtam aj ja teba. Veríš v Boha? Alebo sa len tváriš, že veríš?

Na záver sa vrátim k nadpisu článku, ktorý je – Sme znovuzrodený? Ako som už napísal, podľa slov tých, ktorý tvrdia presné dátumy, znovuzrodený sme.

Na záver sa ťa opýtam, trochu ináč:

Chceš byť znovuzrodený?

 
Pridaj komentár

Posted by na 26. december 2012 in Veríš?

 

Pridaj komentár

 
