RSS

FeedReader – RSS čítačka pre vás

09 apr

Rozhodol som sa zaradiť na blog novú kategóriu pod názvom Software. V tejto kategórii budú články o softwari, ktorý momentálne používam, alebo som niekedy používal. Pripadne články o softwari, ktorý si chystám inštalovať a testovať.

Dnes to bude RSS čítačka, ktorá je tak trošku iná. Je iná, pre “mňa”, pretože doteraz som sa stretol s RSS čítačkami v internetových prehliadačoch, widgetoch (miniaplikáciách), alebo priamo v programe na odoberanie e-mailov (Microsoft Office Outlook, Windows Live Mail).

Prečo práve RSS čítačku? No pre mňa to znamená, ušetrené klikanie na moje obľúbené stránky, ktoré navštevujem denne. Momentálne ich je niečo okolo 10. Denne na niektorých pribudne asi 10 až 15 článkov. V priemere na deň to môže byť celkovo asi 50 – 60 článkov.

FeedReader mi skontroluje nové články, ktoré som si ešte neprečítal a stiahne úvod, alebo celý článok s obrázkami, alebo bez, to záleží podľa toho, ako majú prispôsobenú RSS konkrétne stránky.

Teraz sa dostanem k spomínanému slovíčku ušetrené klikanie. Ušetrené klikanie pre mňa znamená, že z 10 článkov si prečítam úvod a keď ma nezaujme, tak sa presuniem na ďalší a nemusím sa preklikávať po ich stránke, alebo stránkach. Vyberiem si len to čo ma zaujme a ostatné preskočím.

Musím podotknúť, že existuje určite oveľa viac možností na čítanie RSS kanálov, ako som tu spomenul, ale dnes sa budeme venovať samotnému programu FeedReader.

Oficiálnu stránku FeedReaderu nájdete na tomto odkaze. Nemajte obavy z anglickej stránky, inštalácia je v češtine a aj program obsahuje češtinu. Aj keď môj osobný názor je, že češtinu, vám asi nebude treba, pretože je to program, sám o sebe jednoduchý a ovláda sa intuitívne.

Poďme si preto ukázať, ako sa s ním pracuje.

Po nainštalovaní vidíme okno, ktoré neobsahuje, až na pár ikoniek skoro nič. Veď aj načo, keď to je len RSS čítačka?

Z vlastnej skúsenosti, môžem povedať, že ak na bežného užívateľa vybehne okno s veľa ikonkami, tak sa mu zdá, že je program náročný a boja sa sním pracovať. No nie vždy to je pravda.

Na obrázku vidíme okno rozdelené na tri časti.

  1. Prvá časť je zoznam stránok z ktorých odoberáme RSS
  2. V druhej časti sa budú zobrazovať hlavičky, alebo ináč povedané nadpisy článkov
  3. Tretia časť, už zobrazuje priamo článok, ako sme si už napísali, bude celý, alebo len začiatok, teda zopár riadkov

Pridávanie RSS kanálov do FeedReaderu je naozaj jednoduché. Stačí si otvoriť obľúbenú stránku a nájsť ikonku RSS kanálu. Štandardne by mala vyzerať takto:

Alebo to môže byť aj ikonka spolu s textom RSS…

Na mojom blogu nájdete ikonku RSS v pravo hore, alebo text v pravej časti pod kategóriami:

Kliknite napríklad na vrchnú ikonku. Otvorí sa vám nová stránka s mojím RSS kanálom.

Skopírujte pole s adresou.

Otvorte FeedReader a z roletovej ponuky Súbor, vyberte NovýKanál. Alebo otvorte FeedReader a stlačte klávesu F3.

Automaticky, by sa vám už mala vypísať adresa môjho RSS kanála.

Teraz to už len potvrďte kliknutím na OK a máte všetko hotové.

Otvorí sa vám opäť úvodné okno FeedReaderu a vy už môžete vidieť, okno s tromi časťami, ktoré už majú svoj obsah o ktorom sme si napísali vyššie.

Všimnite si že tretia časť sa vám prispôsobuje podľa toho, či máte FeedReader maximalizovaný na celú obrazovku, alebo len na časť plochy. Text sa prispôsobuje šírke okna.

FeedReader vám umožňuje meniť šírku týchto stĺpcov, stačí sa myškou postaviť na kraj stĺpca a potiahnuť ho do strany. Alebo v pravej dolnej časti okna máte na výber z niekoľkých nastavení zobrazení.

FeedReader sa spustí automaticky pri štarte Windowsu a začne prehľadávať nové články, ak ho však necháte minimalizovaný, bude skrytí v oznamovacej časti panela úloh (vpravo dole pri hodinách) a keď sa objaví nový článok na jednej z vašich obľúbených stránok, tak vás upozorní na to, touto oznamovacou bublinou, v tomto prípade oznamovacím oknom.

Takto, môžete postupovať pri ďalších stránkach a zaradiť ich do čítačky RSS kanálov FeedReader.

FeedReader však ponúka oveľa viac možností, napríklad triedenie vašich stránok do priečinkov, alebo filtrovanie podľa obsahu a veľa veľa iného, avšak to už nechám na vás. Pohrajte sa s ním a objavte ďalšie možnosti, ktoré ponúka.

Taký malý tip na záver. Ak v tretej časti okna kliknete na nadpis článku, tak sa vám priamo v tej časti otvorí stránka, ako v normálnom prehliadači.

 
Pridaj komentár

Posted by na 9. apríl 2012 in Software

 

Značky: ,

Pridaj komentár

 
